pozycjonowanie sklepów internetowych

Pozycjonowanie sklepów internetowych – firmowy blog

Pozycjonowanie sklepów internetowych to szeroki zakres działań, który pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta zainteresowanego naszą ofertą i chcącego dokonać u nas zakupu. Jednym z takich rozwiązań, jakie warto wziąć pod uwagę, jest prowadzenie bloga firmowego.

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych na długi ogon

 

Dodanie do sklepu internetowego dodatkowej zakładki w postaci bloga przekłada się na naprawdę wiele korzyści, jednak tylko pod warunkiem, że co jakiś czas regularnie będą pojawiać się nowe treści. Prowadząc taką stronę z nowymi wpisami, będziemy mogli pozycjonować sklep internetowy na przykład na tak zwany długi ogon, czyli na frazy kluczowe, które składają się z pięciu, a niekiedy nawet z ośmiu wyrazów.

 

Dlaczego warto pozycjonować takie frazy – przede wszystkim z tego względu, że znacznie łatwiej będziemy mogli dzięki nim dotrzeć do klientów, którzy chcą kupić konkretny produkt znajdujący się w naszej ofercie. Poza tym będziemy mogli szybciej wybić się w rankingu na frazy, które nie cieszą się tak dużą popularnością. To również przełoży się na naszą oszczędność, jeśli na przykład zdecydujemy się zlecić pozycjonowanie sklepów internetowych zewnętrznej firmie.  

 

Blog firmowy pozwala nam cały czas wzbogacać nasz serwis z produktami, bądź usługami o nowe treści, a takie zjawisko jest bardzo mile widziane u najbardziej popularnej wyszukiwarki internetowej. Może to również przełożyć się na lepszy ranking strony, na to, że będzie bardziej promowana w sieci, niż inne serwisy, które są bardziej statyczne.

 

Ponadto, jeśli będziemy pozycjonować sklep internetowy i prowadzić firmowego bloga, będziemy mogli pozyskać naturalne linki. Wystarczy tylko pisać treści wysokiej jakości, merytoryczne, które odbiorcy uznają za wartościowe i będą chcieli z tego powodu podzielić się nimi, na przykład w social mediach. Takie działania również nie pozostają niezauważone przez wyszukiwarkę. Możemy więc liczyć na to, że nasz serwis znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, co z kolei przełoży się na wyższy poziom sprzedaży i więcej odwiedzin na naszej stronie.

 

Jeśli zdecydujemy się prowadzić firmowego bloga, możemy też budować wizerunek naszej firmy, możemy przedstawić się w roli eksperta w swojej dziedzinie, dzieląc się z potencjalnymi klientami nie tylko wartościową treścią, ale również grafiką, czy filmami wideo. Jeśli uda nam się przedstawić naszą ofertę w ciekawy sposób, będziemy mogli liczyć na to, że klienci nie tylko zaczną robić zakupy właśnie u nas, ale również będą do nas chętnie wracać i polecać nasz serwis innym.