Jak rozliczać się za pozycjonowanie sklepów internetowych

Istnieją dwie, ogólnie przyjęte metody za rozliczanie usługi pozycjonowania.

Dziś, pozycjonowanie sklepów internetowych jest jednym z najczęściej pojawiających się zleceń na branżowych forach, grupach czy w wiadomościach wysyłanych do firm seo. Nie ma się co temu dziwić, bo liczba sklepów internetowych wzrasta z miesiąca na miesiąc. Praktycznie, bez pozycjonowania swojego sklepu, trudno mówić o sprzedaży choćby jednego produktu. Z tego też powodu, firmy wykonujące pozycjonowanie sklepów internetowych nie muszą narzekać na brak zajęć, a raczej na brak dodatkowych rąk do jej wykonywania. To ma również odzwierciedlenie w cenach, które oferują swoim klientom. Zasada jest prosta – im bardziej znana firma pozycjonująca, tym jej usługi okazują się droższe. Klienci tychże firmy, mają do swojej dyspozycji jeden z dwóch modeli rozliczania pracy, która zostanie dla nich wykonana.

Pierwszy model, to pozycjonowanie sklepów internetowych rozliczane w oparciu o miesięczny abonament. W tym przypadku, klient zobligowany jest umową do miesięcznych płatności określonej sumy pieniędzy, w której zawiera się pozycjonowanie sklepu. Dodatkowe aneksy w umowie mogą określać, czy za osiągnięcie określonych wyników firma pozycjonująca otrzyma jakąś premię, czy nie. Czy wiele osób decyduje się na pozycjonowanie sklepów internetowych w tym modelu rozliczeń? Musimy przyznać, że coraz mniej. Dlaczego? Ponieważ klienci oczekują gwarancji pozycjonowania, a takie rozliczenie niestety tego nie zapewnia.

 

Dlatego też powstał drugi model płacenia za to, jak jest wykonywane pozycjonowanie sklepów internetowych w oparciu o płatność za efekty. Niewątpliwie to rozwiązanie jest znacznie wygodniejsze dla klientów, ale nie aż tak atrakcyjne dla wykonawców. Dlaczego? Ponieważ wiąże się z tym, że przez pewien czas pracują oni bez wynagrodzenia, a tym samym ryzykują, czy w ogóle ich praca zostanie zapłacona. W przypadku, kiedy pozycjonują trudny sklep internetowy, może to być naprawdę sporym zagrożeniem i ryzykiem, którego z oczywistych powodów nie chcą podejmować.