Karton do pakowania – niepozorny przedmiot, który zmienił świat

Prowadzisz sklep ze sprzedażą wysyłkową? Planujesz przeprowadzkę? Chcesz przygotować prezent dla znajomych lub przyjaciół? W większości wymienionych przypadków podświadomie sięgamy po opakowania kartonowe. Są tanie, lekkie i wytrzymałe. Kosztują przy tym niewiele. Co jeszcze warto wiedzieć o kartonach?

Karton do pakowania – zależny od zastosowania

Najważniejszą funkcją opakowań wykonanych z kartonu jest bez wątpienia zabezpieczanie znajdującej się wewnątrz zawartości. Nie dziwi więc ich popularność – w opakowaniach z tego materiału znajdują się zarówno relatywnie niedrogie przedmioty, jak i najwyższej klasy urządzenia elektroniczne, komputery czy części samochodowe. Wielowarstwowa tektura falista, z której wykonywane są dobrej jakości kartony do pakowania, zapewniają naprawdę wysokiej jakości ochronę. Najczęściej spotykane są 3- i 5- warstwowe wersje, zapewniające dobry kompromis pomiędzy ochroną a niskimi kosztami produkcji i łatwością w przenoszeniu.

Kartony różnią się między sobą także typami fal – w przypadku 3-warstwowych można wyszczególnić fale:

  • B – o grubości 3 mm,
  • C – o grubości tektury 4 mm,
  • E – tzw. mikrofala – grubość ok. 1 mm.

Nieco inaczej dzielą się 5- i 7- warstwowe kartony, ale wszystko rozbija się o grubość ścian i przestrzenie pomiędzy nimi. Co ma wpływ na rodzaj tektury wykorzystanej do budowy kartonu? Przede wszystkim jego planowane zastosowanie. 3-warstwowe, sztywne kartony dobrze się sprawdzają w przypadku kartonów zaprojektowanych do pakowania artykułów o niskiej wadze. Karton do pakowania o 5 warstwach świetnie sprawdzi się w większości zastosowań – spokojnie radzi sobie z przedmiotami o średniej wadze. Natomiast 7-warstwowe kartony przeznaczone są do specjalnych zadań – można w nie pakować naprawdę ciężkie przedmioty, bez obawy o rozdarcie i zniszczenie przenoszonej zawartości. Odpowiednio dobierając karton, można skutecznie balansować pomiędzy jednostkową ceną opakowania, a jego wytrzymałością i funkcjonalnością.

Każdy, kto planuje przeprowadzkę, z pewnością zechce wcześniej zaopatrzyć się w odpowiednią ilość kartonów – w tym wypadku warto postawić na mocniejsze, najlepiej 7-warstwowe modele. Nie tylko chodzi tu o ciężar przenoszony podczas relokacji, ale również o trudne warunki, jakim poddawane są kartony podczas wykonywania tych czynności.

Karton do pakowania – nie tylko zabezpieczenie

W Polsce stopniowo rośnie świadomość tego, jak wiele zastosowań można nadać niepozornym kartonom. Coraz więcej firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową docenia tę darmową powierzchnię reklamową, jaką zapewniają im opakowania. Nadruk z logo firmy umieszczony na kartonowym opakowaniu to idealny sposób, by nie tylko przykuć uwagę klienta, ale również na trwałe zapisać się w jego świadomości – zwłaszcza, jeśli obsługa stanęła a wysokości zadania i obsługa zamówienia przebiegła sprawnie i bezproblemowo. Decydując się na takie rozwiązanie, zapewniasz swoim klientom nie tylko bezpieczną przesyłkę – możesz także rozbawić ich humorystyczną oprawą zamówienia, co zwiększa szanse na pozytywne oceny i powrót do Ciebie w przyszłości. Kartony to potężne narzędzie, które dobrze wykorzystane przynosi same korzyści.